Leerlingen kunnen bij ons terecht voor twee, drie, vier of vijf middagen per week. Het minimum aantal middagen voor de huiswerkbegeleiding is twee maal per week. Welke dagen en op welke tijden wij aanwezig zijn kunt u vinden op de pagina locaties.
 


Hoe ziet een middag bij A tot Z Huiswerkbegeleiding eruit?

 
Na afloop van de laatste les komt de leerling naar A tot Z Huiswerkbegeleiding. Wij zitten in een rustig gedeelte van de school waar we de beschikking hebben over een aantal lokalen of studieruimtes met computers. We creëren een stille en veilige omgeving waar de leerlingen onder begeleiding aan het werk gaan. Presentie/absentie en binnenkomsttijden worden geregistreerd. Absentie van uw kind wordt per mail aan u gecommuniceerd.

Leerlingen werken bij ons met een planner. Het eerste dat een leerling tijdens de middag doet is al het nieuwe huiswerk en alle nieuw opgegeven toetsen noteren in de planner. Het opgekregen werk voor de komende periode wordt in stukjes opgedeeld en in de planner ingepland voor de komende dagen. Goed plannen is een vaardigheid en daarin beter worden is een proces dat tijd vergt. Wij instrueren en begeleiden de leerlingen hierbij.

Na het plannen gaat de leerling aan het werk en wordt, gevraagd door ons geholpen. Begeleiders bieden de leerlingen vakinhoudelijke hulp (hoe bereken je de lengte van de schuine zijde, wat zijn de oorzaken en aanleidingen achter de Franse Revolutie, hoe werkt de past continuous) en helpen hen met het ontwikkelen van specifieke studievaardigheden (hoe leer je woordjes, hoe maak je een samenvatting).

Via het cijferregistratiesysteem van de school (veelal Magister) kunnen wij de resultaten van uw kind volgen. Periodiek controleren wij de cijfers en gedurende de middag zijn deze onderwerp van gesprek.